פורטו – כשנגיע לגשר

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

פורטו הנמצאת על חופו של האוקיינוס האטלנטי היא עיר נמל בפורטוגל ומשמשת כבירת מחוז צפון פורטוגל.

העיר מונה כרבע מיליון תושבים, שוכנת על שפכו של נהר הדואורו ולמרות שהיא שוכנת למרגלות האוקיינוס, היא מתאפיינת במזג אוויר ים תיכוני והקיץ בה לוהט במיוחד.

למקרה שתהיתם, למרות שמה העיר פורטו מציעה למבקרים בה הרבה יותר מיין טוב (והוא אכן טוב).

כנסיות בארוקיות עם מגדלי פעמונים, שייט בנהר, נקודות תצפית, סמטאות צרות, מסעדות ובתי יין, חנויות ספרים ועתיקות, מוזיאונים וסיורים רגליים – בפורטו יש שפע אטרקציות לכל המשפחה

כך שלא תשתעממו לרגע.

כל זה לצד צמחיה פראית מרהיבה ביופיה, נוף הררי עוצר נשימה, אווירה צעירה ותוססת וגשרים.

לא פחות משישה גשרים מחברים את גדות הנהר ואין אחד הדומה למשנהו.

כל גשר נבנה בסגנון שונה וחלקם אף בעלי יותר מקומה אחת כאשר אחד מהם נחשב בעבר לגשר הברזל הארוך בעולם.

 

הגעתם לעיר? לא תתאכזבו! מספר אטרקציות בפורטו שמומלץ לבקר בהן:

הרובע העתיק

מומלץ לטייל ברובע ריביירה אשר ממוקם בין הנהר וכיכר טרינידאד והוכרז כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו. בסיור תהנו מרחובות ציוריים, אווירה שמחה ומבנים מיוחדים. במהלך הסיור מומלץ לעצור באחד מבתי הקפה או המאפיות המסורתיות, לאכול קינוח מושחת ולשתות קפה משובח או כוס יין מקומי.

 

מועדוני כדורגל

בפורטו ישנם שני מועדוני כדורגל מפורסמים, פורטו ובואבישטה. חובבי הכדורגל יוכלו לבקר במועדונים ואם יתמזל מזלכם תוכלו לרכוש כרטיסים למשחק מקומי.

 

כנסיית סן פרנסיסקו

כנסייה בארוקית מרהיבה ביופיה הידועה בזכות החלל הפנימי שבה המכוסה כולו זהב, עיטורי וגילופי זהב, כך לאן שלא תפנו – זהב. בנוסף לסיור הסטנדרטי בכנסייה חובה לסייר גם בקטקומבות הנמצאות תחתיה – חוויה מיוחדת במינה.

 

מוזיאון סראלבש

מוזיאון לאומנות עכשיוית אשר נמצא במבנה מינימליסטי ומוקף פארק ירוק עשוי בקפידה בו צמחיה, פסלים וגם גן תבלינים שכדאי לבקר בו. בנוסף לאלו ישנו מבנה הוילה הורודה אשר בנוי ומרוהט בסגנון הארט דקו. במוזיאון עצמו תערוכות קבועות ומתחלפות והן מתקיימים בו אירועי תרבות שונים.

 

שייט בנהר

מדובר בחוויה חד פעמית שאסור לפספס. שייט בנהר המתפתל בין הגבעות הירוקות, היקבים והמבנים המיוחדים. במהלך השייט תהנו מנופה המרהיב של העיר ותזכו לראות גם חלק מגשריה המפורסמים.

 

מגדל קלריגוש

מגדל קלריגוש הוא חלק מכנסייה בעלת אותו שם המעוצבת בסגנון הבארוק מהמאה ה-18 לספירה. בכנסייה מגדל פעמונים יפהפה המהווה את אחת הנקודות הגבוהות ביותר בפורטו והמטפסים לראשו (240 מדרגות) יוכלו להנות מנוף עוצר נשימה על העיר, הנהר והעמק שלמרגלותיו. ביום עם ראות טובה מומלץ לבצע את העלייה לרגל בשעות אחר הצהריים הרומנטיות.

 

שדרות אליאדוס

שדרות רחבות ושוקקות חיים המהוות מרכז בילוי וחיי לילה בעיר התוססת. בשדרות אליאדוס תמצאו מסעדות טובות, בתי קפה קטנים, שפע של חנויות ומבנים מרשימים במיוחד. עוד בשדרות נמצאים מבנה העירייה וכיכר החירות.

לפורטו קסם שקשה לעמוד בפניו. זהו יעד רומנטי המושלם עבור זוגות, שופע היסטוריה מרתקת עבור ההיסטוריונים וחובבי התרבות ופוטוגני למדיי עבור הצלמים שבחורה או חובבי האינסטגרם.
זה הזמן לארוז מזוודה ולחצות את הגשר.

 

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
חופשה בימי הקורונה
מלונות בקוסמוי

חופים זהובים עם עצי קוקוס ומי טורקיז צוננים – האי השני בגודלו בתאילנד הוא אחד המקומות היפים ביותר במדינה כולה והיות ומזג האוויר בו יחסית

מטיילים
אירלנד עם ילדים

אירלנד היא ארץ אשר רק לאחרונה החלו לגלות אותה יותר ויותר תיירים ישראלים כתוצאה מטיסות לואו קוסט. אירלנד היא ארץ קטנה למדי, בערך בגודל של

עיר תיירותית
אוטרכט – פנינת חן שלא כדאי לפספס

מרבית המבקרים בהולנד מגיעים למדינה על מנת לבקר באחד מ"בתי הקפה" המכונים קופי-שופס הפזורים ברחבי עיר הבירה אמסטרדם. חובבי הסצנה אפופת העשן יחזרו למקום שוב

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם