סיציליה – אירופה בגוון מזרח תיכוני

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

סיציליה הוא האי הגדול ביותר בים התיכון, וגם המחוז הגדול ביותר באיטליה, ואלו לא השיאים היחידים שסיציליה מחזיקה בהם, בסיציליה תוכלו למצוא גם את הר הגעש הגבוה ביותר באירופה – הר אתנה (3,320 מטר) הפעיל שניתן לטפס עד ללוע שלו, והוא מוגדר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

סיציליה הוא אי שלתושביו אופי מיוחד שהם מתגאים בו מאוד, אוכל נפלא, מקומות בילוי רבים, היסטוריה מעניינת, טרקים רבים וכמובן חופים זהובים. הקצה הצפון-מזרחי של האי מופרד מאיטליה על ידי מיצר מסינה שרוחבו 3 ק"מ, אך כיוון שזו בכל זאת שחייה לא קצרה במיוחד תוכלו להגיע לסיציליה עם מעבורת מנאפולי (העורכת כ-12 שעות) או בטיסה פנימית מהיכן שאתם באיטליה לפלרמו, בירת סיציליה, הנמצאת בצפון מערב האי.

 

ערים בסיציליה

פלרמו היא עיר מלאה בהיסטוריה עם מרכז עתיק אשר קיבל את השם "קונכיית הזהב", ובו תוכלו למצוא ארכיטקטורה היסטורית מיוחדת כמו קתדרלת פלרמו מהמאה ה-12, קטקומבות הקפוצ'ינים, ארמון ריאלה ועוד מבנים עתיקים רבים המספרים את ההיסטוריה הנרחבת של האי אשר בשל מיקומו וגודלו היה מבוקש מאוד על ידי האימפריות הגדולות שכבשו אותו ועבר בין שליטים רבים אשר רצו להשאיר את חותמם על האי. תוכלו להנות בפלרמו גם משוק בלארו וממסעדות רבות אשר יציעו לכם ממגוון המטבח הסיציליאני הייחודי עם מאכלים כמו קפונטה, קרוקה, פריטולה, קנולי ופיצה סיציליאנית אשר בניגוד לפיצה הנפוליטנית הדקה, לפיצה הסיציליאנית בצק עבה.

במרכזו של החוף המזרחי של האי נמצאת העיר השנייה בגודלה בסיציליה – קטניה. קטניה גם היא מלאה באתרים היסטוריים כמו מזרקת הפילים, ארמון הפילים, כיכר דואומו, חורבות התיאטרון הרומי, וכנסיית סן ניקולו ממנה אפשר לתצפת על כל העיר. מקטניה ניתן להצפין לכפר הקטן בעל הנוף העוצר נשימה – טאורמינה, בו תוכלו להנות משלל מסעדות, מדרחוב לשופינג וסיורים מודרכים למי שיוצא לטפס על הר אתנה הקרוב. ניתן לסוע אל הפסגה  גם עם רכב. הפסגה מושלגת כל השנה וניתן למצוא גם אתרי סקי מדרום לה.

 

טבע ואתרים בסיציליה

צפונית מהר אתנה נמצאים האיים האיאוליים, גם הם אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, אלו איים געשיים, החווים התפרצויות תדירות (אך לא מסוכנות), אשר יצרו כתוצאה מזה סביבה מיוחדת עם חולות שחורים, מעיינות תרמיים וסלעי בזלת. תוכלו להגיע לאיים עם מעבורת ממילאזו. סירקוזה, בדרום מזרח האי, היא העיר הרביעית בגודלה בסיציליה, ולה היסטוריה עתיקה עם פארק ארכיאולוגי, גשר ייחודי, וחורבות הרובע היהודי עם המקווה שנחשב לאחד העתיקים בעולם.

רבים מהמבקרים בסיציליה נוהגים לשכור רכב על מנת שיוכלו לטייס בקלות באי ולהגיע גם לאתרים כמו עמק המקדשים (שגם הוא אתר מורשת עולמית) ווילה רומאנה דו קסאלי, אשר לא נמצאות בערים הגדולות, ולבקר בעיירות הקטנות והציוריות ובטבע הייחודי של סיציליה. קחו בחשבון שהדלק בסיציליה מאוד יקר והכבישים צרים וללא שוליים, אך זו עדיין הדרך המועדפת על תיירים לנוע בה.
סיציליה נעשית מאוד חמה בקיץ ועל כן מומלץ לבקר בה בחודשי האביב והסתיו, ולהנות מהשפע שיש לה להציע.

מבנה עתיק

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
חופשה בימי הקורונה
מלונות בקוסמוי

חופים זהובים עם עצי קוקוס ומי טורקיז צוננים – האי השני בגודלו בתאילנד הוא אחד המקומות היפים ביותר במדינה כולה והיות ומזג האוויר בו יחסית

מטיילים
אירלנד עם ילדים

אירלנד היא ארץ אשר רק לאחרונה החלו לגלות אותה יותר ויותר תיירים ישראלים כתוצאה מטיסות לואו קוסט. אירלנד היא ארץ קטנה למדי, בערך בגודל של

עיר תיירותית
אוטרכט – פנינת חן שלא כדאי לפספס

מרבית המבקרים בהולנד מגיעים למדינה על מנת לבקר באחד מ"בתי הקפה" המכונים קופי-שופס הפזורים ברחבי עיר הבירה אמסטרדם. חובבי הסצנה אפופת העשן יחזרו למקום שוב

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם