ויסות רגשי: 4 דברים שיעזרו לילדכם בויסות הרגשי

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

האם יצא לכם לא פעם לחוש כי הילדים שלכם מתקשים בוויסות הרגשות שלהם? אין לנו ספק שכהורים מהצד, קשה לראות שהילדים שלכם חווים רגשות כגון כעס, תסכול או עצב והם לא יודעים איך לווסת את זה ולגרום לעצמם לצאת מכך ולהרגיש טוב יותר. למרבה המזל, קיימות מספר רב של פעילויות שיכולות לעזור לילדים עם כישורי הוויסות הרגשי שלהם. אנחנו כאן כדי להציג לכם כמה מהפעילויות הללו. אין לנו ספק ששימוש בהם יעזור לילדים להיות שמחים ומכילים יותר.

 

חשיבות ויסות רגשי עבור ילדים

ויסות רגשי חיוני לחיי היום יום של ילדים מכיוון שהוא משפיע על הבנתם את המצבים החברתיים, להבין  איך הם מגיבים לסיטואציות ולמה הם מגיבים באופן הזה וכן משפיע באופן כללי על ההתנהגות שלהם והנאתם מהחיים. לנו בתור הורים יש את החובה לסייע לילדים להבין ולנהל רגשות. יכולת זו מספקת להם גם מיומנויות שישתמשו בהן בבגרותם. בהתאם, זה מאפשר להם להיות מודעים למה שהם עושים, זה מפחית מתח ומסייע בבריאות הנפשית וזה מסייע לייצר חברויות ארוכות טווח. הנה כמה טיפים של איך לעזור לילדים בוויסות הרגשי:

 

1.      פעילויות רגשות ודפי צביעה

אחת מהדרכים היעילות ביותר לעזור לילדים לתת שם לרגשות שלהם היא לגרום להם לצייר ציור או ליצור רצף של ציורים של הרגשות השונים שהם חווים. אתה יכול לספק הנחיות כמו, "איך זה נראה כשאתם מרגישים כועס?" או "איך זה מרגיש כשאתם מאושרים?" ועוד. בנוסף, ניתן להדפיס מראש דפי צביעה עם אימוג'י אשר מסייעים גם הם בשיקוף הרגשות לילדים אשר פחות מתחברים לציור מלכתחילה.

 

2.      כתיבה על הרגשות

דרך נוספת לעזור לילדים להבין את הרגשות שלהם היא לגרום להם לכתוב על איך הם מרגישים. ניתן לעשות את זה במספר תצורות – כתיבה ביומן אישי אשר תביאו להם, כתיבה על הלוח או אפילו לכתוב במחשב. יש לנסות לעודד את הילדים להיות פתוחים ככל הניתן ולהסביר שאין נכון או לא נכון ברגשות. בפועל, מדובר גם בפעילות אשר מסייעת בתקשורת ואמפתיה.

 

3.      מדיטציה ומיינדפולנס

אסטרטגיה נוספת ללמד ילדים כיצד לווסת ביעילות את הרגשות שלהם היא ללמד אותם כיצד לבצע תרגילי מדיטציה ומיינדפולנס ביום יום. במסגרת כך תלמדו אותם איך להיות מרוכזים בכאן ובעכשיו ולא לסטות למחשבות אחרות. ניתן לעשות זאת באמצעות תרגילי נשימה אשר מותאמים לילדים או באמצעים נוספים שניתן לקרוא עליהם.

 

4.      הסבירו להם שמותר גם לפעמים לחוות רגשות שליליים

ויסות רגשות לא נועד שלא להרגיש את הרגשות, אלא לשלוט בהם בצורה נכונה. לכן, הסבירו לילדכן שלמרות שאתם מנסים לטפל בבעיות רגשיות, אין בעיה להרגיש את הרגשות שהם חווים, אלא רק לשלוט עליהם בצורה נכונה.

 

לסיכום

ויסות רגשי קשה לכולנו, ובטח לילדים שלנו. אנחנו ממליצים לכם להתחיל ולבצע את הפעילויות המוצגות כדי לתת לילדים להתמודד עם הרגשות שהם חווים.

תלמידים

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
ילדה
3 אתרים שילדים אוהבים

אחד האתגרים שמעסיקים הורים רבים במיוחד בתקופה האחרונה נוגע למציאת אתרים שהילדים אוהבים ושהם גם מתאימים להם. הרי יש לא מעט אתרים שהילדים שלנו אוהבים,

4 דברים שכל האירועים חייבים
4 דברים שכל האירועים חייבים

סביר שאתם כאן כי אתם רוצים לתכנן אירוע, ואתם לא בטוחים שיש לכם את כל האלמנטים כדי שהאירוע יהיה מושלם. יצירת רשימות לתכנון אירועים היא

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם