אם יש לנו עסק משותף של אטרקציות לאירועים, האם יש צורך בהסכם ממון?

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בני זוג ממרכז הארץ שצפויים להתחתן בעוד כמה חודשים, שלחו לנו הודעה לתיבת המייל של המערכת. זו נפתחה במילים שהוצגו בכותרת שלעיל. תוכנה של ההודעה גילה לנו שהשניים מחזיקים בעסק משותף של אטרקציות לאירועים שמניב הכנסה גבוהה מידי חודש.

הם ביקשו לדעת אם לדעתנו יש צורך בחתימה על הסכם ממון רגע לפני שהם יעמדו תחת החופה. אנחנו החלטנו לענות על השאלה קצת אחרת, כך שהקדשנו עבורם את המדריך הנוכחי. נזמין אתכם לקרוא את השורות הבאות ולגלות מהי ההתנהלות הנכונה במקרה שכזה.

 

בואו נכיר בהגדרה של הסכם ממון

רגע לפני שנציג בפניכם את התשובה המלאה, עליכם להכיר בהסכם הממון מקרוב. נציין בקצרה שזהו הסכם משפטי שנחתם על ידי זוגות שבחרו לחיות חיים משותפים, תוך נוכחותו וחתימתו של עורך דין. אין חובה לחתום על הסכם זה, אך מומלץ לעשות זאת, במיוחד אם יש לבני הזוג עסק משותף.

שכן, ההסכם מאפשר לעגן בתור התחלה את חלוקת הרכוש, תשלום המזונות וכל מה שנוגע לחינוך הילדים. לאחר מכן, יתאפשר לשים דגש על החלוקה וההתנהלות של העסק לאחר הפרידה, באופן שיהיה מקובל על השניים.

בואו נכיר בהגדרה של הסכם ממון 

צפויים להתגרש עם עסק משותף? אלה האפשרויות שיעמדו בפניכם

בני זוג שיבחרו לכתוב הסכם ממון לפני נישואין, יוכלו לבחור בדרך הנכונה עבורם מבין הדרכים הבאות:

  • מכירה של העסק לאחד מבני הזוג: אם יש צד אחד שמבקש לקחת את העסק לידיו, הוא יוכל לקנות את החלק של הצד השני. ראוי לציין שתרחיש מסוג זה יכול לבוא לידי ביטוי תוך הסכמה הדדית של שני הצדדים. במידה וזו לא תתקיים, אפשר יהיה לבחור באפשרות השנייה
  • מכירה של העסק לצד ג': בני הזוג יכולים למכור את העסק לצד ג' ולחלק ביניהם את ההכנסה באופן שווה

 

חשיבות הבחירה בעורך דין שבקיא בנושא

אם טרם ערכתם הסכם ממון, כדאי שתפנו בהקדם האפשרי לעורך דין שבקיא בכל הנוגע להסכמי ממון שנכתבים בין בני זוג שיש להם עסק משותף. שכן, מדובר בהליך שמצריך היכרות עם הפרטים שהוצגו לעיל. נמליץ לערוך בירור בנושא תוך קריאת חוות דעת שנכתבו ברשת. שכן, אלה יאפשרו לכם להיות בטוחים בכך שהגעתם לבעל המקצוע הטוב ביותר בתחום.

אתם לא חייבים לפרק את העסק

חשוב לציין שאין חובה לפרק את העסק המשותף שלכם. כאמור, זוהי החלטה שמתבצעת על ידיכם. נדגיש שיש בני זוג שמצליחים לשמור על יחסים טובים ביניהם, כך שמתאפשר להם להמשיך ולהחזיק את העסק בשיתוף פעולה.

 

לסיום

בני זוג שמחזיקים בעסק משותף של אטרקציות לאירועים, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שיסייע בחתימה על הסכם ממון. שכן, כך יתאפשר להם לדעת שיש מסמך שמאגד את אופן החלוקה של העסק במידה והם יחליטו להיפרד.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
מִקרֶה
הפקת האירוע המושלם מא' ועד ת'

תכנון והפקת אירוע מוצלח מצריך הקפדה על פרטים וגישה שיטתית. מהתכנון והקונספט ועד לביצוע, כל שלב ממלא תפקיד מכריע בהבטחת חוויה בלתי נשכחת למשתתפים. במאמר

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם