היסטוריה של נודיזם

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

נטוריזם החל את דרכו כתנועה במהלך המאה התשע עשרה. תנועת הנטוריזם הייתה תנועה לרפורמה עצמית.

בתקופה זו, הרפואה לא הייתה מספיק מתקדמת על מנת לרפא מחלות או להסביר עליהן.

כך חלק מהאנשים כן הצליחו להגיע למסקנה שחשיפה אל רפואה היא לאו דווקא בהיגיינה, אלא אלמנטים טבעיים כמו שמש, אוויר צח, מים וללא בגדים.

 

רפורמה לאורח חיים טבעי

היסטוריה של נודיזם החלה בהקמת רפורמה לאורח חיים טבעי החלה להתגבש יחד עם רפורמות כמו בגדים, צמחונות, אי צריכה של אלכוהול וטבק וכל מה שקשור לריפוי טבעי. הביטוי של הנודיזם בא לידי ביטוי בספרים אשר נכתבו בגרמניה, הרעיון כן קיבל תמיכה תרבותית בעידן המודרני. מועדון הנטוריזם הראשון עשה את דרכו בהודו בשנת 1891. בנוסף מועדון ניסיוני נפתח בגרמניה ולאחר מכן בצרפת ובאנגליה והוכר כמקום שיכול להתנהל תחת אורח חיים בריא. ישנם אנשים באותה תקופה שהצליחו להבחין שעירום חברתי בעל השפעה חיובית באופן פסיכולוגי על אנשים מסוימים. הנודיזם המודרני עשה את דרכו בגרמניה ובצרפת.

משנות ה-70 דנמרק והולנד הפכו ליותר מקובלות בכל אשר קשור לנודיזם ועירום. בשנות ה-80 הוקמה חברה נטוריסטית בארה״ב אשר סיפקה את כל התמיכה והידע שנדרש בחינם עבור קבוצות של אנשים נטוריסטים ברחבי הארץ. למעשה בעולם אין תנועה נטוריסטית אחת והם ורובם מגיעים מרקעים שונים. למעשה הדור הצעיר יותר בתקופה הזו קיבל את העירום באהבה גדולה ועשה טיולים וספורט ימי לעיתים קרובות.

 

התפתחות הנוטריזם

כתוצאה עקב ממלחמת העולם השנייה הנודיזם התרחב בצורה מהירה מאוד בשנת 1920 בעיקר בגרמניה, בתקופה זו אנשים רבים ביקרו בחופים, מועדונים, בריכות שחייה ועוד. גם דנמרק והולנד הפכו למוקבלות בקרב הנודיזם ועירום באופן כללי. בשנת 1980 קמה חברה נטוריסטית בארצות הברית סיפקה מידע ותמיכה ללא עלות עבור קבוצות של נטוריסטיות אחרות ברחבי ארצות הברית. הוועדה לפעילותם של הנטוריסטים פיקחה וסייעה במאבק הארצי למנוע את האפשרות מחופים עם ביגוד באזורי נפש המצטנעים במאה ה-19.

בשנת העשרים של המאה עשרים תנועת הנוטריזם הפכה להיות תופעה פופולרית יותר בגרמניה הממלכה מאוחדת וגם בצרפת, משם הגיעו אל ארצות הברית והתפשטו בשנות השלושים. בשנת 1902 פורסמה סדרה של מאמרים פילוסופיים מאת ד״ר היינדריך פודור, תחת שמש בדוי, כתב מאמר בעל שלושה כרכים, שהנושא העיקרי שלהם היה על השתתפות בספורט, שמש ואוויר צח וגם הימנעות מביגוד מסורבל.

בשנת 1945 היה לחץ לייעד לנטוריסטים חופים משלהם. לאחר מכן, מאמצע המאה העשרים למעשה תאגידים וארגונים רצו למשך כמה שיותר נטוריסטים אליהם הם החלו לפתוח אתרי נופש.

 

לסיכום

תנועת הנטרוזים האמינה בחיבור האדם אל הטבע. רבים האמינו שיש קשר ישיר בין בריאות, הגוף והנפש, אל החופש מבגדים. האמונת ליבה הייתה בעיקרה שכאשר אנו ללא בגדים אנחנו לא מתביישים בעצמנו, לא משנה מה צורת גופנו, דת, גזע או מין.

 

חוף ים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
ילדה
3 אתרים שילדים אוהבים

אחד האתגרים שמעסיקים הורים רבים במיוחד בתקופה האחרונה נוגע למציאת אתרים שהילדים אוהבים ושהם גם מתאימים להם. הרי יש לא מעט אתרים שהילדים שלנו אוהבים,

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם