המדריך המלא לעצמאי – החזר נסיעות לעובדים

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

החוק בישראל מחייב כל מעסיק לשלם לעובדים שלו את מלוא הסכום שהם הוציאו עבור נסיעות – הן נסיעות לעבודה והן נסיעות מהעבודה בחזרה הביתה. החזר נסיעות אמור להיות משולם לעובדים במשכורת של החודש העוקב לנסיעות שאותן בצעו, והחזר הנסיעות חייב להיות מחוזר במלואו. מהו הסכום המלא של החזר נסיעות שאותו מחויב המעסיק להחזיר לעובד? אילו אופציות אחרות עומדות בפני המעסיק? מה הדין באשר לנסיעות שהעובד מבצע תוך כדי שעות העבודה, והקשורות במישרין למילוי תפקידיו? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא החזרי הנסיעות לעובדים.

 

מהו סכום ההחזר המלא ומהן האופציות שהמעסיק יכול לנצל

על פי חוק, ההחזר המלא של נסיעות יעמוד על סך של 21.60 ₪ ליום, שהם 10.80 ₪ לכל אחד מהכיוונים – הלוך וחזור כאחד. במקרים שהעובד גר המרחק גדול מהעבודה המחייב נסיעה ארוכה ויקרה יותר, יכול המעסיק להחזיר לעובד גם סכומים גבוהים יותר והדבר נתון לשיקול דעתו הבלעדי. מנגד, המעביד יכול להחזיר לכל עובד סכום שווה ערך לרכישת כרטיס חופשי חודשי, בהתאם לאזור ולעלות הכרטיס. למעשה, האפשרות הזאת היא האפשרות שבה בוחרים מרבית המעסיקים, שכן היא מוזילה באופן משמעותי את ההוצאות שלהם עבור נסיעות לעובדים. יחד עם זאת החוק מאפשר למעסיק להחזיר לעובד שעבד פחות ממחצית החודש, רק את העלות של הנסיעות עבור כל יום עבודה בנפרד.

מקומות עבודה המעסיקים עובדים בשבתות ובימי חג, מחויבים לספק להם הסעה למקום העבודה וממנו בחזרה הביתה, אם בעת שהעובד מסיים את המשמרת שלו אין באפשרותו עדיין לנסוע בתחבורה ציבורית. אין למעסיק זכות לדרוש מהעובד להמתין לתחבורה ציבורית, אם הוא סיים את המשמרת שלו זמן רב לפני יציאת השבת או החג.

החזר כספי

 

נסיעות הקשורות בעבודה או בשעות העבודה

בכל האמור בנסיעות הקשורות לעבודה, המעסיק יכול לנקוט מספר צעדים: לאפשר לעובד לנסוע במוניות, ולשלם עבור הנסיעה הזאת במזומן, תוך דרישה מהעובד להביא קבלה. דרך נוספת היא לאפשר לעובד להתנייד באמצעות כרטיס חופשי חודשי, כאשר הוא לוקח מראש בחשבון את האפשרות שההגעה ליעד וממנו עלולה לארוך זמן רב. אם העובד משתמש ברכב הפרטי שלו להגעה לעבודה ולחזרה ממנה וכן לנסיעות עבודה, המעסיק חייב להגיע איתו להסדר באשר לתמורה שאותה יקבל עבור השימוש ברכב ועבור הנסיעות בכלל, כולל מציאת מקומות חניה ותשלומים נלווים.

באופן עקרוני, אסור למעביד לדרוש מהעובד לשאת בעצמו בהוצאות הנסיעה ואסור לו גם לדחות את החזר הנסיעות לעובדים. עם זאת, המעביד יכול לחסוך בהוצאות הנסיעה, אם בסופי שבוע למשל הוא יממן מונית אחת שתשרת שני עובדים או יותר. המעסיק חייב לשאת בהוצאות הנסיעה של העובד כאמור לעיל, אבל זכותו המלאה לנקוט את הצעדים הדרושים לצמצם את עלויות הנסיעה ככל שהדבר אפשרי.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
ילדה
3 אתרים שילדים אוהבים

אחד האתגרים שמעסיקים הורים רבים במיוחד בתקופה האחרונה נוגע למציאת אתרים שהילדים אוהבים ושהם גם מתאימים להם. הרי יש לא מעט אתרים שהילדים שלנו אוהבים,

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם