איך לרדת במשקל לקראת חתונה

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

יופי הוא דבר בו אנו משקיעים זמן רב מחיינו, בין אם דרך איפור, כושר ואף ניתוחים פלסטיים. כולנו רוצים להיראות יותר יפים. אם כן, לפני החתונה חשוב אף יותר להיראות הכי טוב שאפשר, הרי זהו הזמן בו כל האורות עלינו, אנו מרכז הערב. אז, כיצד נוריד במשקל לקראת החתונה ונגיע אליה כאשר אנו נראים הכי טוב שאנו יכולים? בואו נראה.

 

החתונה

למה בעצם כל כך חשוב להיראות רזים ויפים ביום החתונה שלנו? למעשה קיימות כמה סיבות עיקריות. הראשונה, חתונה היא תצוגת כוח של בני הזוג, אנו רוצים להראות לכולם את האמצעים העומדים לרשותינו, ומה הכוח הכלכלי והחברתי שלנו. מספר המוזמנים, גודל האולם, יוקרת המנות ועוד. כולם מעצבים את התפיסה של כל השותפים באירוע בנוגע אלינו. שנית, כל העיניים נשואות אלינו. הרי שחקן תיאטרון שעולה אל מול קהל לא יעלה בצורה מרושלת, הוא כמובן ישאף להיראות הכי טוב שהוא רק יכול. לבסוף, כאשר נגיע רזים לחתונה יהיה לנו קל יותר להניע את הגוף ונרגיש פחות עייפים, שכן החתונה היא אירוע שדורש אנרגיה רבה מכל המשתתפים בה ובמיוחד מהחתן והכלה.

 

מדריכים נוספים רלוונטיים:

 

הצעדים לירידה במשקל לקראת החתונה

זמן

הזמן הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בדיאטה נכונה. מחקרים מראים כי דיאטות מהירות ואינטנסיביות פוגעות בגוף האדם וביכולות שלו. לדוגמא: בכל פעם שאדם יעשה דיאטת כאסח הוא ישפיע על המטבוליזם הטבעי שלו בצורה בלתי הפיכה שתקשה על ירידה טבעית ונכונה במשקל. בנוסף, בדיאטות כאסח לא תשפרו כמעט שומן אלא חלבונים ונוזלים, דבר המשפיע על היכולת שלכם להישאר ערניים ופרודקטיביים. אם כן, לדיאטה נכונה כדאי להשקיע זמן רב ולעשותה הרגל, תרבות והתנהגות אותה אתם מיישמים בכל יום ובכל שעה בחייכם.

מים

שתיית מים רבה תעזור לכם לרדת במשקל בצורה מהירה ובריאה יותר. שכן, גופינו מורכב מכ-70% נוזלים. לכן, שתיית מים רבים תאיץ למטבוליזם הטבעי שלכם ותעזור לכם לרדת במשקל במהירות גבוהה יותר. בנוסף, הם יגרמו לכם להרגיש ערניים יותר ואנרגטיים יותר. אך לא רק משקל, למים סגולות רבות כמו תפקוד כליות טוב יותר(מוריד סיכוי לאבנים בכליות), מדללים מעט את הדם ועוזרים ללב להזרים אותו בגוף ועוד דברים רבים וחשובים. לכן, שתו מים והרבה.

כושר

לכושר הגופני שלכם חלק אינטגרלי ביכולת שלכם להוריד במשקל בצורה אפקטיבית. הסיבה, מסת שריר גדולה יותר תשרוף יותר קלוריות גם במנוחה. למעשה, אימון הכושר כשלעצמו אמנם חשוב אך הוא רק חלק מהחשיבות של עלייה במסת השריר. ככל שתתאמנו יותר ותהיו חזקים יותר תוכלו לאכול יותר מבלי לעלות במשקל, תרגישו ערניים יותר, גופכם פחות יכאב ועוד. אם כן, לכושר שלכם חשיבות גדולה כמו לסוג האוכל אותו אתם צורכים. טיפ, נסו למצוא ספורט שהוא תחביב שלכם, במידה ואתם אוהבים כדורגל, טניס, כדורעף שחייה וכו' שחקו כמה שיותר, ספורט צריך להיות מהנה כדי שתרצו לעשות אותו. כך למעשה תפגעו בשתי ציפורים במכה אחת, תלמדו דברים חדשים דבר שיתן לכם תחושת שיפור והצלחה ובנוסף תורידו במשקל!

הדיאטה

תחום התזונה אמנם עדיין ב"חיתולים" אך בשנים האחרונות מחקרים רבים מצביעים על דיאטה מסויימת. דיאטה ים תיכונית היא הדיאטה אליה כל המחקרים הצביעו למה? ואיך ניתן ליישם אותה?

זוג מאושר לאחר הורדה במשקל

הצעדים ליישום דיאטה ים תיכונית:

א) זרקו את כל מה שלא צריך. סוכר על צורותיו – משקאות מתוקים, ממתקים, שוקולדים, ממרחים, ריבות חטיפים וכו'. דגנים כמו – לחם לבן, דגני בוקר, פסטות, פתיתים, אורז וכו'. מזון מעובד כמו – שניצל תירס, קפואים למיניהם וכו'. בדרך כלל לאחר הניקיון הראשוני המטבח מתרוקן, לכן נעבור לשלב הבא.

ב) רכשו מזון טרי. החליפו את המזון שזרקתם בתחליפים בריאים וטובים, ניתן לקנות לחם מלא(שימו לב כי החוק בארץ מגדיר לחם מלא כלחם בעל לפחות 51% קטינות מלאות, נסו להשיג אחוזים גבוהים ככל הניתן), דגים, עוף, ירקות, פירות, בשר והמון שמן זית. בנוסף לאוכל אותו תבשלו ניתן לרכוש גם מוצרי חלב כמו – גבינות עזים או כבשים שמנות. לבסוף, ניתן לרכוש מתוקים כמו – שוקולד מריר בעל לפחות 80% מוצקי קקאו, דבש, סילאן וכו'. 

ג) אכלו אוכל טעים בריא ומזין. לאחר השינוי במטבח שלכם תשיגו שתי מטרות עיקריות. הראשונה – רוקנתם את הבית שלכם ממזון מזיק, לא עוד במבה מול הטלוויזיה או עוגה עם הקפה בבוקר. השני – האוכל אותו תכינו ותבשלו יהיה טעים, במקום עוגה בבוקר ניתן להכין צנים מלחם מלא ועליו מעט דבש וחמאה. אכלו דגים, פירות ים, עוף על צורותיו, בשר וכמובן הרבה ירקות ופירות.

ד)הימנעו מ-"טעימות". אכלו את האוכל שלכם ולא של אחרים, נסו להימנע מטעימות של קינוחים כאלה ואחרים. לבסוף, הקפידו לאכול כמות קטנה יותר של אוכל, בהתחלה יהיה קשה אך לאחר תקופה קצרה תתרגלו לכמויות קטנות יותר.

איש מקצוע

במידה ואתם מוצאים את הצעדים הללו קשים, ניתן להשכיר את שירותיו של איש מקצוע שילווה אתכם לכל הדרך. אותו תזונאי יגדיר לכם דיאטה נכונה עבורכם, מתכונת אימונים ויוודא איתכם לאורך כל הדרך שאתם נוהגים לפי התוכנית. כך, תרדו בוודאות את הקילוגרמים אותם אתם רוצים להשיל.

 

סיבות נוספות לירידה במשקל לפני החתונה

אמנם, החתונה יכולה להיות תמריץ נהדר לירידה במשקל, אך לירידה במשקל באופן כללי חשיבות רבה לבריאותינו וליכולת שלנו לתפקד כאינדיבידואלים בחברה. שכן, למשקל גבוהה השלכות רבות עלינו גם פסיכולוגית וגם רפואית.

בעיות שיכולות להיגרם מעודף משקל

רפואיות

העלייה המדאיגה במספר האנשים בעלי משקל עודף בעולם המערבי, האיצה את תהליך המחקר הנוגע לנושא זה. המחקרים הרבים שנעשו בנושא הובילו למסקנות חדשות וחשובות המשפיעות על כל אחד ואחת מאיתנו. הבעיות הרפואיות שהמחקרים מצביעים עליהן הם: מחלות לב כמו – טרשת נפוצה (להסבר מורחב), כבד שומני, בעיות מפרקים, עייפות כרונית, סרטן, קוצר נשימה ועוד. למעשה כתוצאה מכל התסמינים הללו ארגון הבריאות העולמי הכריז על השמנה כמחלה שיש להילחם בה עוד בתחילת שנות ה-2,000. 

פסיכולוגית

אנשים בעלי אחוז שומן גבוהה נוטים להיות פחות מאושרים, שכן הצורה בה החברה תופסת אנשים שמנים מרחיקה אותם מאינטרקציות חברתיות חשובות. ישנם לא מעט מקרים בהם אינדיבידואלים הרגישו ניקור חברתי ופחד חברתי כתוצאה ממשקלם. האפקטים של משקל גוף גבוהה על הפסיכולוגיה האנושית הם – דיכאון, חרדה חברתית, אכילה רגשית, אכילה כפייתית, בושה ועוד. 

אם כן, למשקל גוף גובהה השפעות ארוכות טווח רחבות יותר מאשר רק להיראות יפה לחתונה, לכן מומלץ להגיע למשקל תקין ולהשאר איתו כמה שיותר זמן.

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
ילדה
3 אתרים שילדים אוהבים

אחד האתגרים שמעסיקים הורים רבים במיוחד בתקופה האחרונה נוגע למציאת אתרים שהילדים אוהבים ושהם גם מתאימים להם. הרי יש לא מעט אתרים שהילדים שלנו אוהבים,

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם