מה כרוך בהוצאות פטור ממס הכנסה?

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כדי להוציא פטור ממס הכנסה יש לעבור תהליך שעלול היות מורכב. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את המידע שיסקור את הנושא בתמציתיות עניינית וקולעת. מוזמנים להכיר את הנושא.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

על פי פקודת מס הכנסה, כל אזרח ישראלי בעל אחוזי נכות גבוהים של מעל 89.1%, זכאי לקבל פטור ממס הכנסה בהתאם לעמידתו בקריטריונים מסוימים שנקבעו בחוק.

כדי לקבל פטור ממס הכנסה אחוזי הנכות אמורים לכלול לפחות 40% נכות על ליקוי אחד. יחד עם זאת, הנכות צריכה להיות נכות רפואית שניתנה לתקופה של לא פחות מ-185 יום.

המטרה בנתינת הפטור היא להקל מעל המתמודדים רפואית ולהפחית את ההוצאות שהם משלמים על המיסים. בצורה כזו יהיה להם קל יותר לפרנס את עצמם ואת בני ביתם. חשוב לדעת כי גם אם אחוזי הנכות שיש לכם הם מתחת ל-90%, משתלם לבדוק את ההיתכנות להוצאת פטור ממס הכנסה.

 

איך מקבלים פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה תצטרכו להגיש בקשה. אף אחד לא יעשה זאת מבלי שאתם תיזמו את הרעיון. ברשות המיסים לא בודקים מי משלם עודף מס ולא מבצעים החזרי מס מבלי שהמשלם הגיש בקשה. בדיוק מסיבה זו חשוב שתתחילו כבר בהקדם לטפל בעניין.

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפנות לוועדה הרפואית של רשות המיסים כדי שהיא תכיר במצבכם הבריאותי לצורך קבלת הנחות ופטור ממס. תצטרכו לעמוד בפני וועדה רפואית שתבחן את מצבכם הבריאותי ורק לאחר מכן תוכלו להתקדם בשלבי התהליך. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי אם אתם כבר בעלי נכות רפואית מוכרת מטעם המוסד לביטוח לאומי, לא תצטרכו לפנות לוועדה, ומייד תוכלו להתחיל במילוי טופס הבקשה.

השלב השני הוא מילוי טופס בקשה לקבלת פטור ממס. את טופס הבקשה ניתן להוריד בקלות מאתר רשות המיסים והוא נקרא טופס 1516. בטופס יהיה עליכם למלא פרטים אישיים ולצרף מסמכים נלווים כמו דו"ח סיכום של הוועדה הרפואית, הצהרות על הכנסות ועוד.

בשלב השלישי יהיה עליכם להגיש את הטופס לרשות המיסים, תוך מספר ימים תקבלו אישור על הבקשה שנקלטה ואושרה. אם הבקשה שהגשתם סורבה, תוכלו להגיש על כך ערעור תוך 45 יום מיום קבלת ההחלטה.

 

איך מגישים את הבקשה לקבלת פטור ממס?

ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי או באמצעות איש מקצוע מומחה בתחום. אם בחרתם להגיש באופן עצמאי, תוכלו להיעזר באתר רשות המיסים ולהגיש הכל באופן מקוון כל עוד ואין לכם הכנסות שהן לא מיגיעה אישית.

דרך אפשרית נוספת היא הגעה פיזית אל רשות המיסים והגשה ידנית אל פקיד השומה האזורי.

למרות דרך ההגשה הנוחה האפשרית, ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע לצורך קבלת מלוא הזכויות. ליווי מקצועי בהגשת הבקשה, יגדיל את סיכויי ההצלחה שלה.

מיסים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
חובבי אדרנלין
4 אטרקציות לחובבי אדרנלין

בארצנו הקטנטונת ישנן לא מעט אופציות לאטרקציות, בין אם הן לכל המשפחה, לזוגות, לילדים, וכן – גם לחובבי אדרנלין. אילו אטרקציות מגניבות קיימות לאלו מאיתנו

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם