דרך חיים נטוריסטית – מה זה אומר

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

נטוריזם משמעותו הוא אורח חיים בעירום. הנטוריזם הינה תנועה תרבותית שתומכת באורח חיים זה.

תנועה זו החלה את דרכה כתנועה במהלך המאה התשע עשרה.

כמה מהאנשים בתקופה זו כן הצליחו להגיע למסקנה שחשיפה אל רפואה היא לאו דווקא בהיגיינה, אלא אלמנטים טבעיים כמו שמש, אוויר צח, מים וללא

בגדים.

ישנם אנשים באותה תקופה שהצליחו להבחין שעירום חברתי בעל השפעה חיובית באופן פסיכולוגי על אנשים מסוימים.

חלק מאמונת הליבה לגביי עירום הינה שאנו ביום יום לבושים ומסתובבים במעין ״תחפושת״.

כאשר אנו עירומים אנו בדיוק כמו שהטבע יצר אותנו ובכך מבקשים מהסביבה כולה לקבל אותנו ״כמו שאנחנו״.

 

נטוריזם ונודיזם

ניתן לכנות לרוב את הנטוריזם ואת הנודיזם לאותו סגנון אורח חיים. השוני בין השניים הוא שנודיזם הינו כל איש אשר רוצה ומעדיף להסתובב בעירום, ואילו הנטוריזם הינו גישה המעדיפה את הטבע ומדגישה בעיקרה את הכבוד לאיכות הסביבה. מקור המילה של נטוריזם הינו מגיע מאירופה ומשלב בתוכו את המילה ״ nature״ שפירושה באנגלית היא טבע. ואילו הנודיזם משלב בתוכו את המילה ״ nude״ שפירושה באנגלית היא עירום. התנועה הנטוריסטית מתייחסת בעיקר לחיבור לטבע ואילו תנועת הנודיזם מתייחסת בעיקר לחופש ביטוי אישי. ההבדל כיום בבין נטוריסטית ובין נודיזם הינו עניין של סמנטיקה, מאחר ושתיהן מכוונות לאותה התנהגות חברתית.

 

חייהם של הנטוריסטים

כאשר ישנם מפגשים של נטוריסטים עוסקים בכל פעילות כמו אנשים לבושים – יכולים להתכנס למסיבה, שמיעה של מוזיקה, מחנאות, שחייה, טיולי אופניים, משחקים ותחרויות ספורט רבות כגון – כדורסל, כדורגל, טניס, כדור עף ועוד.

נטוריסטים, בגלל חיבורם לטבע, בדרך כלל יפגשו בטבע, מחוץ לכל מקום שהוא נחשב מתועש בשביל ליצור הרמוניה עם הטבע. נטוריסטים אוהבים את הפעילות הספורטיבית שלהם באוויר צח כמו בפארקים, ים, אגם, או כל מקור שמקורו בטבע. עקב מזג האוויר, בשנים האחרונות החליטו גם לארגן מפגשים במקומות מקורים כמו מועדוני בריאות, בריכות, סאונות ועוד.

 

האנשים המשתתפים במפגשי נטוריסטים הם אנשים המגיעים מכל השכבות ומכל הגילאים שיש להם תחומי עניין שונים ודומים. ישנם מועדונים מסוימים המעדיפים להיפגש רק זוגות או משפחות, על מנת לשמר צביון משפחתי ולא להתערבב עם אנשים אחרים מרקע שונה. ממש כמו מפגשי זוגות ומשפחות, רק כאלה ללא בגדים.  כמו כן, ישנן קבוצות שונות של נטוריסטים שאימצו להן גישה ליברלית בקשר ללבוש חלקי ויש כאלה המאפשרות לבחור אם אותם אנשים רוצים להגיע בלבוש חלקי, או רוצים ללבוש משהו אם בכלל. לרוב, עירום הוא בגדר תנאי מחייב למפגשי נטוריסטים. התפיסה הנטוריסטית הינה מוגבלת רק למפגשי חברתיים, או לחופים כמו שרובנו מכירים (חופי נודיסטים) אלא ההשקפה היא נטוריסט כדרך חיים.

 

לסיכום

נטוריזם הינה דרך חיים של אנשים המחוברים לטבע ובוחרים להתהלך בעירום, במפגשים עם אנשים מקהילה זו, לספורט, בילויים, מסיבות, וכל הדברים שאנשים לבושים עושים – רק בעירום קרוב לטבע.

 

גבר שרירי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם