איך צעצועים לילדים תורמים להתפתחותם

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כיום, השוק מוצף בצעצועים לילדים העוזרים להתפתחות.

מה מיוחד באותם צעצועים שטוב לילדים ובאילו מאפייינים משתמשים המפתחים בחברות הצעצועים על מנת לשפר את היכולות של הילדים ואילו תחומים ניתן לשפר ולחזק? איזה סוג צעצוע להתאים לאיזה גיל וכיצד

לדעת אם אותו צעצוע מיועד לתינוק קטן?

 

שיפור ביכולת סנסו – מוטורית

תינוק, עד גיל 6 שבועות בערך לא מסוגל לתפוס גירויים סביבתיים רבים מדי, ולכן לא מומלץ להעמיס עליו יותר מידי גירויים. בגילאים אלה אפשר מספיק להשתמש במספר צעצועים לילדים לשלבים התחלתיים ופשוטים כגון רעשן ומובייל.

פסיכולוגיים התפתחותיים מכנים את השנתיים הראשונות לחיי התינוק, התקופה הסנסו- מוטורית.

במהלך השנתיים הראשונות התינוק משפר את חמשת חושיו.

חוש המישוש – התינוק נחשף למרקמים שונים. בין אם מדובר במרקמים של מזון, או בדים, או כל דבר אחר. מישוש והרגשת מרקמים רבים משפרת את התפיסה הסנסו- מוטורית של הילד.

משחקים רבים מיועדים למטרה זו ויכולים לעזור ולשפר יכולת זו, ע"י כך שהם עשויים ממרקמים מיוחדים, כגון: בדים, או פלסטיק גמיש. עצם כך שהילד מחזיק בידו את הצעצוע ומשחק ומרגיש מרקם שהוא לא מרגיש כל יום, משפר את יכולתו הסנסו- מוטורית.

 

שיפור יכולות הקוגניציה

משחקים רבים מיועדים על מנת לשפר את יכולות הקוגניציה של הילד.

בגילאים מוקדמים יותר, משחקים שמשפרים את הקוגניציה הם בעיקר משחקים שעשויים מחומרים שונים. בגילאים רק גדולים יותר המשחקים מאתגרים את הילד לחשוב. בין אם מדובר על משחק שצריך להתאים חלק אחד לאחר, משחק הגורם לילד לחשוב על פתרון בעיות או משחקים בכבדי משקל שונים, כמובן לא כבדים מידי.

 

שיפור התפיסה הרגשית

בניית התפסיה הרגשית והאנטילגנציה הרגשית של הילד בשנים הראשונות לחייו חשובה מאוד.

משחקים אשר יש בהם מין סוג של תחרות, אשר בסופו של דבר אחד מין המשתתפים זוכה היא דוגמא נהדרת לשיפור התפיסה הרגשית. לעיתים הילד מנצח במשחק ולפעמים מפסיד. כל תחושה שכזו מועילה להתפתחות הרגשית אם מנתבים אותה נכון. הילד חווה גם רגעי אושר של נצחונות אבל לומד גם לא לחגוג על חשבון אחרים וכאשר הילד מפסיד הוא לומד דבר חשוב, התמודדות עם הפסדים.

 

לסיכום

כולנו רוצים לתת לילדנו את הטוב ביותר. מדע הפסיכולגיה מלמד אותנו כמה חשובה תקופת החיים הראשונה להתפתחות של הילד מהמון בחינות. על כן, כאשר אנו באים לרכוש משחק חדש לילדנו או אפילו כמתנה לילד אהוב, כדאי לבחון האם הצעצוע הינו מותאם לילד באותו גיל, אילו חושים המשחק מאתגר ואילו יכולות התפתחותיות יוצרי המשחק מציגים במשחק זה. חשוב כמובן לשים לב שהצעצוע או המשחק עבר את אישור מכון התקנים והוא בטוח לשימוש לילדים בגיל שעבורו אני רוכש את הצעצוע.

 

ילד בונה מגדל

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
חובבי אדרנלין
4 אטרקציות לחובבי אדרנלין

בארצנו הקטנטונת ישנן לא מעט אופציות לאטרקציות, בין אם הן לכל המשפחה, לזוגות, לילדים, וכן – גם לחובבי אדרנלין. אילו אטרקציות מגניבות קיימות לאלו מאיתנו

מחפשים לעשות אירוע מושלם ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם